Agility och grillning

På måndagen den 20 april var det så dags med agility igen och gissa om Tees var peppad. Hon vet så väl vad som gäller och visst ser det härligt ut när Sandra och Tees gosar under tiden som de väntar på sin tur.




Här är det balansen som gäller och Tees springer som en galning, men glömmer ibland att hon måste trampa på den
grå delen i slutet också, annars blir hon diskad.



Här försöker man med mutor, godis så att hon skall stanna till lite i farten.



Detta var roligt, hon skulle hoppa som en åtta, flera gånger och hon lyckades.





Tisdagen var det dags med kolgympa igen, det känns tugnt men gör nytta. Efter det tar man det lite lugnt, men vi har börjat lufta kläder och sortera bort, det vi inte behöver. Carina ringde och frågade om vi skulle med till Åspet.Jag och Tees följde med, vi får passa på innan fåren kommer dit. En härlig runda och  under tiden tog Timo upp grillen och när vi kom hem grillade han en flintastek, mums. Tillbehör ,grönsaker och 2 goda såser som Carina gjorde. Och Mia till kaffet blev det bullar istället för memma!!! (det sista av memman åt Tees upp, hon gnagde asken helt ren, så gott var det) Inte den sämsta matstunden och vi njöt av vädret .


Timo i grilltagen.



Här avsmakar han det.



Carina lät sig också smaka. Men senare blev det kallt så vi fick dra oss in.



På onsdagen fortsatte vi med kläderna och Timo satte ner pumpen i brunnen, så nu kan vi vattna lite och det behövs verkligen, det är så torrt. På kvällen var det sista vattengympan, men vi kom med i nästa grupp också, så vi fortsätter nästa onsdag. 6 gånger nu och 6 gånger sedan till hösten. Men det är otroligt vad man blir trött av det och mina leder gör så ont, men man kan ju hoppas att det hjälper.
På torsdag var det skoldags igen för Timo och sedan åkte vi till Bjärnum och Vittsjö och satte upp affischer om klassmorfar/mormor. De som är intresserade kan vända sig till Studiefrämjandet för ilnformation. Det gick snabbt att sätta upp dem, så vi hann med lite mat hos Siv också.
På vägen hem körde vi om Vankiva och agailitybanan. Jag försökte göra en bana för Tees, men hon är alldeles för snabb för mig och jag blir fort trött. Tees tyckte att det var roligt men jag var helt slut, kunde knappt andas, så det överlåter jag helt på Sandra. När vi  kom hem var både vi och Tees trötta.


Kommentarer
Postat av: Carina, Shiva & Vittra

Nu är fåren komna till Äspehöjden. Så nu får vi "lämna tillbaka" marken till lammungarna. Det finns hur många "bäor" där som helst!

2009-04-25 @ 11:25:22
URL: http://shivaovittra.blogg.se/
Postat av: Mia o Viggo

Bullar till kaffet låter inte helt fel. Och Carinas goda såser har jag fått tillfälle att smaka vid våra grillningar de senaste dagarna. Mums!

2009-04-27 @ 20:48:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0