Veteranträff i Hjo.

Måndagen den 12 oktober skulle det vara en veteranträff för gamla greenkeepers i Hjo, så jag körde Timo till Markaryd och där blev han hämtad med buss. Tees och jag for till Siv och fick kaffe och sedan lunch.

Här är bussen med idel glada "gossar".




Lagans fd. greenkeeper Bernt Karlsson, som jag under min Wittjö-tid på 80-talet ofta hade kontakt med.




Carl-Axel vår nestor.



Einar Pedersen och Bernt.

Klara för golfspel på Hökensås vackra bana vid Vätterns västra sida.

Lite taktiksnack med Kjell Mattson, Janne Lundgren och Kaj Holm

En vacker vy på Hökensås.



Stig Persson och Einar verkar klara.



JordJanne som bantat otroligt sen sist!



Bosse Eriksson från golfförbundet, som var vår högste chef en gång i tiden.



Kaj Holm från Göteborgstrakten.



P-A Skoglund från Åland och Sune Fasth från Skövde.




Skall vi inte börja snart undrar Stig , när han samtalar med P-A.



Håkan lägger upp taktiken, som tävlingsledare.




3 ringrävar


Nu är det väl ändå min tur snart undra  Håkan.

Kenneth Jönsson vill också vara med.



Vacker vy över banan tycker Kenneth.



Vilken stil Håkan har,gick den långt??




En vy över banan.





Kenneth utanför klubbhuset.





JordJanne.



Janne Lundgren från Öjared.

Bosse Eriksson.



Ett gäng samlat Bosse, Sune, Hans-Åke , P-A, Kenneth och Kaj.



Kenneth, JordJanne och Carl Axel.



Ett glatt gäng vid maten.






Kjell Mattson och Håkan Anderberg, Landskronas klubbchef, en av mina äldre vänner inom golfen.



Åter igen en mycket lyckad träff för oss "gamlingar" och de tog tom tillfället i akt och gratulerade mig. Det beslöts att nästa träff organiseras av Jan Johansson  i Göteborg. Han har ju otaliga banor att välja mellan i Götet.

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0