Elände

På torsdagen innan sista vattengympan, tankade vi bilen och när vi kom till gympan, tyckte jag att det luktade bensin, men trodde att Timo hade spillt på bilen.

Nästa morgon när vi kom ut till bilen, luktade det mer bensin och Timo tittade under bilen, en pöl med bensin syntes, så vi for till Saab och lämnade in bilen.

Sedan promenerade vi med Tees till city och Kvantum och hem, en bra runda med mycket nytt att lukta på för Tees.

Saab berättade att det var en specialslang som läckte och den fanns inte på lager, så vi var utan bil under hela helgen.

Timo var på massagen och troligtvis fick han en nerv i kläm i armen, för han har haft ont hela tiden och det vet ju alla, att när karlar har ont, så hörs och syns det verkligen. Han har fått värktabletter, som hjälpt lite, men han blir ju så trött av dem.

På fredag kväll ringde Thomas, att nu hade han en ny diskmaskin och att han kom på lördag kväll efter jobb med den. Det blev till att städa i köket och vaskskåpet ,så att det var klart för installation.

 Under eftermiddagen kom Christel, Lars och Erica med deras gamla köksmöblemang, eftersom de köpt nytt. Timo tänkte slipa ner deras gamla och så kan vi ha det istället. Mycket jobb, så vi får se när det blir av. På kvällen kom så Thomas och hans kompis och satte in diskmaskinen, så skönt att disken blir ren igen. Vi åt varma mackor och Carina kom, så att vi kunde skicka med julklapparna till Landskrona, två säckar.


image289


Vi kollade så att maskinen inte läckte och körde några maskiner, allt ok. På söndagen tog vi en promenad ner till stan och skulle titta lite på julsaker, men vi var för tidiga så det blev kondis och lite gott istället, inte så dumt.

Hurra nu är alla julklappar klara och inslagna och julkorten skickade, många med mail, behändigt eftersom Carina ordnade till en bild åt oss.

Timo skulle gå en runda med Tees och jag till stan och apoteket, vilka problem Tees fick, hon ville ju inte, att vi skulle gå åt var sitt håll utan satte sig och tittade långt efter mig. Nå med lite godis gick det till slut.

När jag kom hem igen, var hon lycklig och ville ligga i knäet en stund. Som extra bonus fick hon sedan följa med mig, Carina och hundarna en tur på Hovdala och det är alltid populärt, men vi var ganska trötta när vi kom hem.

Timo ändrade sin skoldag till tisdag, eftersom de är lediga på torsdag och så skulle det ju serveras julmat och det gillar Timo. På morgonen kom så Carina och körde honom till skolan, eftersom vi inte har fått vår bil ännu. Hoppas att det löser sig snabbt, för i morgon har vi ett tufft program och behöver bil.



image290 så här långt har man hunnit nu.


I skolan var klassen uppdelad i önskade grupperingar, en del ville hålla på med mat, en del sjöng i kör och själv var jag med gruppen som hade önskat jullekar och pyssel. Jag lärde mig en del nya lekar fast det var väldigt ålderdomliga tydligen samt så gjorde vi julljus av bivax som barnen fick ta med sig hem. Efter pysslet hade barnen mattetimme som jag kunde hjälpa till med.

image291

Lärarinnan Anette var hemma men Linda skötte mattetimmen samt berättade en julhistoria på eftermiddagen. Lunchen var dagens höjdpunkt för barnen, de pratade om det redan tidigt på morgonen. Jullunchen, innehållande flera sorters sill, olika sallader, ägg, skinka, brunkål, köttbullar, prinskorvar och Janssons Frestelse mm. (så Timo behöver ingen julmat mer) Som måltidsdricka var det julmust till barnens glädje. Klassmorfar och lärare kunde avsluta måltiden med en kopp kaffe och ett stort pepparkakshjärta. En av barnens mamma kom med flera buketter, som var tänkta till Anette, Linda och lilla mig. Innan dagens slut tackade jag barnen för den vackra buketten./Timo


Carina och jag och hundarna var på Hovdala, så att hundarna skulle springa av sig och de njöt av det. Carina försökte få till bra bilder på hundarna, men det var alltid en, som ville springa därifrån, naturligtvis Tees. Men vi får se om det blev till någon bild.


image294 Tees i trollskogen

image295  Jag stannade en liten stund.

image296  sedan var jag nere igen,

det är inte lätt, när man bara vill springa.

Timo ringde, att bilen var klar, så vi skyndade oss hem och Carina körde oss till Saab. Skönt att ha bil igen, men vad dyrt. Det blir inga julklappar till oss själva, först soffan, sedan diskmaskinen och nu bilen. I morgon skall vi ut på lite "äventyr" men det är en senare historia.

image292  Så här gillar jag att ligga hos matte,
 
det känns så tryggt, men att mattes ben domnar bort gör ju ingenting
.


Kommentarer
Postat av: Carina, Shiva & Vittra

Det syns ju vilka bilder som är tagna med min kamera... ;-)

2007-12-18 @ 20:56:45
URL: http://shivaovittra.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0