Lucia

Lucia.


Nu har vi båda varit och fått massage och vad det kan göra ont och man betalar för det. Efteråt var vi ganska matta och hittade många ömma punkter, men bara det kan hjälpa i framtiden. Vår lucia startade ganska omskakande. Vid ½ fyratiden mådde jag dåligt och viskade: Timo är du vaken? Han svarade ja så vi gick ner i nedervåningen, jag för att göra en sockertest och Timo för att ta hand om Tees. Hon blir så överlycklig när vi kommer ner till henne, som om vi varit borta en hel vecka.

Mitt blodsocker dippade rejält och jag mådde tjyvens, i med 2 leverpastejmackor och 2 glas mjölk (givetvis hade jag inget godis hemma, det hade vi ätit upp), Timo släppte ut Tees och hämtade Norra Skåne, sedan gick vi upp igen och försökte sova lite. Klockan ringde ½ 7 eftersom Timo skulle till skolan. Vi var inte särskilt pigga någon av oss och jag försökte sova lite till.

När jag kom ner igen blev Tees jätteglad och hoppade upp i knäet och ville gosa lite, det passade mig ganska bra, då blev det lite mjukstart på "morgonen". Sedan frukost vid ½ 11 och så fick jag ta en tur med Tees. Lite sent för hennes del och eftersom hon löper just nu var det till att springa nästan hela rundan. Hon skulle ju nosa överallt, så det blev en liten strid vilken väg vi skulle ta.


image286

När vi kom hem tog jag fram vår luciastake som har en rolig historia. Vi köpte den, när vi bodde i Helsingfors, på Svenska Kyrkans basar. Det fanns 2 exemplar och vi tog den ena och den andra tog Oili och Claes.  Han gick på samma finskkurs som jag. Så nu varje lucia tänker vi på dem och undrar hur de har det där i Finland. Han stannade kvar och fick en dotter, Clara och nu har han säkert lärt sig riktigt bra finska, medan min försvinner mer och mer./Gunilla


I skolan efter några lektioner gick vi alla ner till skolmatsalen och satte oss. Varefter klass 3 kom med ett mycket vackert luciatåg, där Annie var en helt förtjusande liten luciaflicka. Efter många vackra julsånger så fick vi 2 stora pepparkakor samt saft ev. kaffe. Tyvärr hade jag glömt kameran hemma. Och nu hade Linda åter kommit tillbaka efter semestern i värmen. Det syntes på hennes färg i ansiktet att hon hade fått njuta av mycket sol.

När jag kom hem från skolan åkte vi till Christel och fick nybakade lussekatter och pepparkakor så det blev lite luciastämning och flickorna sjöng julsånger för oss.


image287



image288  Sandra som hämtat sig efter sin lunginflammation.

I kväll är det dags för varmvattengympa på sjukhuset, kan det månne komma en lucia där? Annars får jag väl titta på tv och få lite luciastämning./Timo

Det blev ingen lucia ,men levande ljus vid bassängkanten och julsånger. Efteråt blev det fika ,med hembakade bullar och dricka och apelsiner, mums, så nu är vi varma, trötta och mjuka i kroppen. Hoppas att denna natten blir bättre än förra.


Kommentarer
Postat av: Thomas

Trevligt att kunna följa er igen,
Thoma

2007-12-15 @ 08:09:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0