Födelsedagsfirande

Så kom då födelsedagen och Timo undrade kl 02 00 om han hade blivit äldre, men jag grymtade bara sömnigt till svar. När jag varit ute med Tees och gett henne mat på morgonen, kom Timo ner och då fick han några småpresenter, bl a till hans förvåning vårlökar att plantera, Jag tycker nämligen att vi har ganska många redan, så var skall vi sätta dem? Men Timo uppskattade dem.


image174

Det kom både telefonsamtal från svenska systern Barbro, sms., mail, brev från finska systern Mirjam gäster under dagen. .Från finska systern Raili kom en fin t-shirt med Tammerfors gamla statsvapen och det uppskattade Timo mycket. Siv och Carina och Anette kom först och då hade vi sådan tur att vädret var härligt och soligt, så vi kunde sitta ute i uterummet och fika. Det gjorde vi faktisk i fjor också. Och det är ju otroligt i oktober månad.



image175



image177

Senare kom Christel med familj, tyvärr var Marcus på tennisträning så han ville ha ett eget kalas senare, så vi får väl se vad vi kan göra.



image176

Timo var väldigt nöjd, och har att se fram emot massage något som han älskar.


Nästa dag var det dags att dels sätta lökarna och dels att flytta bort rosen från uterummet.


image178

Förr om åren har vi haft den i ytterhallen, som är ganska kall, men den har fått fnatt och blommat om och vuxit alldeles för mycket, så i år skall vi försöka med att plantera den i en rabatt och se om den tåler vintern och vad som händer till våren. Det skall bli spännande.



image179

Sedan på torsdagen var det då åter dags att få vara klassmorfar på Röinge skolan i Hässleholm. På fm hade läraren Linda lektioner, där hon bla undervisade eleverna om naturens gång, samt näringspyramiden i naturen.
 
Efter lunch så var det Anette och Annika som var lärare och då fick jag hjälpa Jenny med översättning av vad som sades. Jenny är en härlig flicka ,som närmast kommer från Kanada, men ursprungligen från Vietnam.Samtidigt "undervisade" Jenny mig i engelska. Jag har nog en "Walesisk" dialekt tror jag. Jag har lite svårt att acceptera och förstå att en 8 årig tjej ska kunna bättre engelska än jag!!!


Mot lektionens slut , så skulle någon gratuleras i klassen och jag blev alldeles överraskad ,när det visade sig att "jubilaren" var undertecknad. Helt paff åt jag mina kakor och drack min saft tillsammans med alla eleverna samt lärarna i klassen. Ovanpå allt, sjöngs "happy birthday to you" samt hurrades ett fyrfaldigt leve! Jag blev totalt överraskad men senare på dagen fick jag reda på att en "fågel" hade tipsat lärarna att "min morfar" FYLLER ÅR PÅ TISDAG!! /Timo



image181


image182

Senare på dagen fick Tees en tur ut till Hovdala med Carina och Shiva och Vittra uppe på fårhärgnet, eftersom fåren nu är borta. Hundarna uppskattade det mycket och Carina och jag njöt av vyerna. Naturen är magnifik. Sedan var Tees trött så vi fick en lugn kväll./Gunilla


Kommentarer
Postat av: Carina

Jag förstår Gunilla att du blev paff när du blev gratulerad - du fyller ju inte år förrän i november....

2007-10-11 @ 21:20:50
URL: http://shivaovittra.blogg.se
Postat av: Gunilla

Jag förstår inte alls vad du menar Carina. Kan du inte läsa innantill? Gunilla

2007-10-12 @ 10:15:16
Postat av: Carina

he he... jo nu kan jag det...=)

2007-10-12 @ 11:31:35
URL: http://shivaovittra.blogg.se
Postat av: Mia

Grattis på födelsedagen Timo!

2007-10-12 @ 20:51:56
Postat av: hannah å sussi

här e beviset att vi har vart å kollat på sidan xD :p fattar ni mina smileysar? grattis morfar i efterskott!!

2007-10-12 @ 22:01:28
Postat av: hannah

vi va inne senast *stolt* xD skoja!

2007-10-12 @ 22:03:33
Postat av: Svempa

Tjenare! leget i Södern? ha en riktigt shysst kväll vettja!/Svempa

:>)

2007-10-13 @ 18:36:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0