Agility

Eftersom det var spårning i söndags ,så var det ingen dressyr på måndagen, skönt det har varit lite väl mycket nu.

Istället höll vi på i trädgården vi gräver och gör fint och till vår fasa gräver Tees upp det.

På tisdagen var det dags för agility, först var Siv här inne och hade med sig jordgubbsplantor till oss och Carina, en del var från Anette. Vi har inte planterat dem ännu, dels är det kallt på nätterna och dels får vi passa på Tees och försöka ta henne på bar gärning och skälla på henne, om vi kan.


Vi hämtade Sandra och så körde vi till Vankiva, först lite genomgång. Den här gången skulle de hoppa hinder och över en mur. Tees tycker att det är jättekul och hon fungerar bra med Sandra och följer henne snällt. Hon får ju godis av henne när hon är duktig.


image487  Starten

image488   Över muren



image489  Över hindret

image490 Oj så roligt


image492  Här kommer belöningen

Det gick bra, att hoppa gillar Tees och vi satte 2 hinder efter varandra och det fungerade. Tees sprang efter där Sandra visade och hoppade glatt. Slalomen gick också bra och hon hoppade genom däcken utan stöd. Sedan berättade ledarna att det är viktigt att värma upp hundarna också, så innan och efter träningen gick de runt området.


På onsdagen skulle det hända en del saker, först var vi med på en budgivning på ett kedjehus och det skulle ske genom mobilen och datorn. Timo skulle iväg på ett möte för Finska krigsbarn i Arlöv och jag skulle gå på sista fotokursen. Hur skulle vi hinna med allt?

Budgivningen gick snabbt över för vår del, det var 15 intressenter och huset var fint så många ville ha det. Vi hade satt vår gräns (man skall ju mer än bo) Vår gräns kom ganska snabbt så vi hoppade av och Timo kunde åka iväg utan problem.


Sista fotolektionen slutade också ganska snabbt, de andra hade varit så duktiga att han inte hade mer att lära ut. Carina fick nog ut en hel del av det, men jag konstaterade att jag hade rätt kamera, det är nästan bara att trycka och inte ställa in så mycket. Men samtidigt kan jag ju inte variera det så mycket.


Efter att ha "mekat" med kameran där tyckte jag att bilderna var så små när jag skulle ta in dem till bloggen. Men tack och lov att vi har Carina. Hon såg att jag hade ändrat på inställningen så skärpan blev sämre, men nu är det vidgjort.

Timo är i skolan som vanligt och jag försöker städa lite eftersom Suzan och barnen kommer ner från Stockholm till Marcus konfirmation i morgon. Äldsta barnbarnet har blivit så gammalt att det är dags för konfirmation. Ack vad tiden går.


Tees är mest ute i trädgården och hon är en riktig njutarhund.

image493  Här njuter hon av solen och har

samtidigt koll på oss inomhus


image494  Bästa utsiktspunkten, jag ser nästan

alla grannarna


Kommentarer
Postat av: Carina

Städa nu med dig ;-)

2008-04-24 @ 17:55:22
URL: http://shivaovittra.blogg.se
Postat av: Gunilla

Det har jag gjort och tvättat åt vissa också, ha ha

2008-04-25 @ 08:56:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0