Fredagen den 8 februari 2008.


Nu måste jag skriva ner något som har hänt de senaste veckorna. Först och främst har vi så klart varit nere i Lund och hälsat på Moa med familj ett antal gånger.



image353 Pappa Thomas och lilla Moa

Det har ju alltid varit påfrestande och vid de senaste gångerna har jag själv blivit väldigt påverkad av alla de andra barnen också. Jag är alldeles för "blöt" att se små barn som farit så illa av sjukdomar eller olyckshändelser, tex. en söt flicka som hade blivit sparkad av en häst .Hela dagar efteråt går jag och tänker på att det alltid finns barn som far illa på våra sjukhus. Samtidigt är jag oerhört tacksam för alla dessa "änglar" som botar och sköter om alla dessa barn!

Moa med familj får permission och är hemma i Landskrona emellanåt. Skönt för Thomas och Christine och lilla Linnea att få känna lite hemmamiljö efter flera veckors sjukhusvistelse. När de skall komma hem för gott, kommer samhället att erbjuda dem hjälp med passning av Moa. För så småningom får de börja planera för total hemkomst.

Gunilla och jag har fortsatt att vara duktiga genom att 2 ggr varje vecka gå på vattengymnastik. Riktigt tuffa genomgångar varje gång. Själv är jag dessutom på kolgympa varje tisdag för att få bästa möjliga lungkapacitet då den har försämrats något, fast jag noga följer läkarnas medicinering sedan flera år. Tees är ju duktig genom att ta ut oss på promenader.

Gunilla har även köpt en "saltpipa" till mig, som ev. också skall hjälpa min andningsprocedur, snäll hustru alltså!!

En dag i veckan är jag mycket gärna med "mina" barn i Ericas klass. Det är som att "ladda sina batterier" Mest överraskad blev jag senast när jag fick reda på att barnen vill att jag är med dem när de skall ha en klassfest en fredagskväll. (Bara de inte vill att jag skall dansa till discomusik!) En kille i klassen påpekade sist att då jag är klassmorfar så är hela klassen mina barnbarn!



image354

Nu verkar det som om det inte skall bli någon vinter här nere i Skåne, när Gunilla var ute på promenad häromdagen så såg hon och Tees många snödroppar, vintergäck och en blommande Forsythia.


image355


Vid dagens förmiddagspromenad träffade Tees kompisen Herman och det är ju alltid roligt

image356

På eftermidagen var Carina, Gunilla på Äspet, Hovdala och rastade hundarna eftersom Carina och Vittra skulle ut och träna i Hörby.


image357  Carina, Vittra och Tees, Shiva är på långrunda

Vi hämtade Shiva hem till oss och så här nöjd ser hon ut när hon får sällskap, sedan är alla hundarna riktigt trötta.


image358  Gunilla o Shiva kelas

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0