Veterinär, kalas och bilhaveri

Midsommaren gick verkligen i lugnets tecken, vi var sjuka båda två, jag orkade ta små rundor med Tees, sedan fick hon vara i trädgården. Den är som tur är stor och det händer en hel del där, helst sedan nya promenadstråket går förbi oss. Så hon har mycket att titta på.


Vilken tur att det fanns EM-fotboll! Vi har aldrig sett så mycket fotboll förr, jag orkade med första halvlek, på matcherna, sedan la jag mig, men Timo såg hela matcherna. Det var mycket rolig fotboll vi fick se, nu är det bara finalen kvar och vi håller på Spanien. Lite friidrott kunde jag också se.

Till sist gick vi lite längre rundor med Tees, men vad trötta vi var när vi kom hem.

Så kom då äntligen rörmokaren och ordnade våra problem, men det tog 8 dagar är det klokt? Som tur var, så var det ju inget akut problem vi hade.


På torsdag morgon var Timo med om något roligt med Tees. Han hade gått upp och tagit ut henne på morgonen och gett henne mat. Efter att ha vilat lite till, ville hon ut igen och för att inte väcka mig, så släppte han ut Tees och lade sig i hängmattan där ute med henne. 2 ggr skällde hon på något och Timo skällde på Tees, så får man inte göra, sista gången ganska skarpt (det har han svårt för när det gäller Tees). Då blev Tees förnärmad och gick fram till fönstret och knackade, kan någon släppa in mig, när han bara skäller?




Timo öppnade dörren och hon for in och lade sig i soffan.


Senare på dagen var det så dags att använda min morsdagspresent från flickorna och vi for ut till Hovdala slott och restauranten där. Vi såg verkligen fram emot att äta deras buffé. Vad snopna vi blev ,när de inte hade någon buffé mer. Så vi valde hjortstek och fläskfilé och det smakade gott, sedan slog vi på stort och tog efterrätt, jag crème brullé och Timo glass.




Så läckert men ack så litet




Dekorativt med blommor och allt

Visst var det underbart gott, men så litet och så dyrt, mitt kostade 95 kr det är inte klokt! Det får inte hända för ofta.


Efter lunchen tog vi en promenad i de vackra nejderna och träffade på en häst som drog en klippare, originellt.





Restaurantbyggnaden









I gammaldags stil, men märk väl mobilen

Sedan for vi till stan och handlade lite och så tog Timo bilen hem till Tees och jag gick hem från stan en promenad som brukar vara behaglig och lagom. Men idag kändes den oändlig och jag kände mig som 90- åring, men det är ju lite dit ännu. Äntligen hemma och då vilade vi oss och sov någon timme, skönt!!


På fredagen skulle vi till veterinären och ta blodprov på Tees, för att se om rabiesvaccinet hade tagit, så hon kan följa med oss utomlands, hon har eget pass nu med foto. Det var lite jobbigt att vara där, Tees gillade inte alls att vara där Det är ju oftast inga roliga saker man skall göra där. Men hon var riktigt duktig och veterinären fick t o m en puss av Tees när hon var färdig, så det kan inte ha varit så farligt.

Innan hon skulle in till veterinären, gick Timo med henne för att hon skulle kissa, men hon såg ju bara att jag gick in i förväg och ville efter. Så när Timo sa kissa nu, satte hon sig, men när Timo kollade, hade hon inte gjort något Så hon bara lurade honom, eftersom han tjatade så och hon ville efter matte. De är lite luriga hundarna ibland.


Vi hade ju missat Marcus födelsedag på söndagen ,så idag fredag for vi dit och Carina kom också på fikakalas.

15-åringen Marcus



T o m Tees hade köpt en burk karameller till Marcus.
 



Erica spelar pajas och Sandra tittar på



Det smakade gott med förbjudna kakor och kaffe.


På hemvägen inträffade en katastrof, kopplingsvajern gick av i Saaben och Timo hade problem att köra, det gick ju inte att stanna, för då hade han inte kunnat starta igen. Som tur var bor Carina i närheten, så han lyckades köra dit, med hjärtat i halsgropen, när vi skulle korsa en större gata. Vi ställde bilen hos Carina och fick låna hennes bil för att köra hem. Så nu får vi försöka komma in med bilen, typiskt att det händer en fredagskväll när allting är stängt. Timo var ändå glad att det hände nu här i Hässleholm och inte på någon motorväg med husvagnen efter Saaben. Tur i oturen!


Ytterliggare en rolig grej med Tees är att när hon varit ute på morgonpasset och fått mat och vilat lite till, vill hon ut igen och det verkar som om elden var lös och det är bråttom. Vi skyndar att släppa ut henne och ofta sätter vi oss vid datorn så länge.




Då går hon ut i uterummet och sätter sig i öppningen och tittar på sina domäner och när hon är nöjd, går hon in igen och hoppar upp i soffan bakom oss. Hon var inte nödig, ville bara ha upp oss, så att vi inte vilar för mycket. Det skulle vara skoj att veta hur det fungerar i hjärnan på henne, mycket skumt tror jag.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0