Sjukhus bl a

Så var det dags med skolan igen och hur gammal man än är så lär man sig alltid nya saker. Jag hade inte en susning om varför tex. siffrorna fem var V eller 10 X i de romerska siffrorna. Och jag fick ett härligt skratt, när eleverna tränade på siffror mellan 1 och 100, när siffran 40 skulle skrivas med romerska siffror så blev det ju XL och då ropade ett av barnen, o det har ju min pappa. Jag undrar hur gammal en del föräldrar tror att jag är, då jag beklagade mig att engelskan är svår på timmarna och en mamma då svarade, ja på din tid läste ni väl inte engelska!! Man kände sig inte ung precis. Annars är det väldigt mysigt och roligt att få ta del av barnens skolgång. Den liknar ju inte riktigt min från 40-talet.


På fredagen inträffade en stor "katastrof" vår telefon försvann, den dog helt. Vi ringde och anmälde det och de sa att det kunde ta några dagar och det blev många turer, telefonen kom tillbaka och försvann igen i flera omgångar, det tog 8 dagar innan den fungerade helt ok.


På lördagen var jag i Timsfors med finska föreningen på en gudstjänst, de hade en ny ung och mycket gladlynt präst och det var trevligt och gemytligt. Prästen kom ifrån Husqvarna och hon var född i Tammerfors.  Efteråt bjöds det på kaffe, bullar och olika sorters kakor. /Timo


På söndagen drog vi ihop lite ris som Timo hade klippt tidigare så det såg lite trevligare ut i trädgården som blommar så fint med krokus och snödroppar osv. Sedan fick vi avfrosta frysen eftersom vi inte hade stängt dörren riktigt, så nu är det fint där också.


På måndagen hade våren kommit på riktigt, det var varmt och soligt när vi promenerade med Tees, men det kändes lite tungt ändå, Timo hade det riktigt jobbigt att gå, så vi fick sätta oss ner och vila lite. När vi kom hem var vi ovanligt trötta så vi lade oss att vila lite, Timo tom ute i uterummet med Tees nedanför sig.

image404


image405 
Kan man inte få leka med sina pinnar?



 Men när Timo vaknade till kände han sig inte alls bra. Han hade ont i huvudet, svårt att andas och tryck över bröstet. Så vi åkte in till sjukhuset och de gjorde stor kontroll med EKG och massa prover, samt röntgen av huvudet och lungor, men de flesta proverna var bra och framför allt huvudröntgen. Men de beslöt sig för att lägga in honom och det blev på hjärtavdelningen, där Christel arbetar, så han fick nog särskild behandling. Han fick ligga kvar över natten och fick göra ett arbetsEKG. Där frågade killen om han också sprang Marathon, eftersom Christel har gjort det, absolut inte svarade Timo Det konstaterades att han hade alldeles för högt blodtryck. Därför har han nu börjat behandla det.


Som tur var tog Carina hand om Tees och var ute på Hovdala med henne och hon trivdes så bra hemma hos kompisarna.



image406 
de tre musketörerna


image407 
kan vi inte leka lite?



image408 
den senaste dansen

När Timo kom hem igen, rusade Tees emot honom och Timo sa att han hade saknat henne så, jag vet inte hur jag skall ta det!! Timo var väldigt trött och grinig pga. huvudvärken. Vi tog en promenad med Tees men den blev väldigt liten. Idag orkade han gå lite längre och det kändes mycket bättre och huvudvärken var borta. Men det blev ingen vattengympa så jag fick åka själv. /Gunilla


Kommentarer
Postat av: Shiva & Vittra

Vi dansar alltid det senaste!

2008-03-13 @ 22:45:35
URL: http://shivaovittra.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0