Ullared, höstmöte

Vi har bara tagit det lite lugnt, men en dag var vi hos Carina och bjöds på middag. Hon hade testat ett nytt recept och det smakade jättegott och vi tittade lite på katten Milton, som tyvärr är skygg och inte vill komma fram.




En förmiddag körde vi upp till Äspet vid Hovdala med Tees och vad vackert det är där uppe nu, med sina färger och Tees gillar att springa runt.




Här är det full fart.



Finjasjön i bakgrunden.



Nu är jag väl värd lite godis, när jag varit duktig!



På tisdag 21.10 var Timo hos doktorn, eftersom hon tyckte att han hade en konstig medicinering för sin astma, men efter många diskussioner hit och dit, stannade det vid att det nog var bäst att ha kvar den medicineringen. På apoteket tyckte man också att det var konstigt, så vi vet inte riktigt vad som är rätt eller fel. På kolgympan undersökte Rolf min onda rygg och nacke, han fann bara att senor och muskulatur var väldigt hårda och spända. Siv och Boris kom på eftermiddagskaffe och Boris passade på att hjälpa oss med små färgförbättringar i tak, både uppe och nere. Han är en skicklig yrkesman!


Timo hämtade Erica efter skolan på onsdagen och hon kom hem till oss och lekte med Tees, de är så fina kompisar. Skönt att få ligga i knäet.



Timos axelvärk ville inte släppa, men senare på dagen skulle han till en skicklig massör. Hon var helt fantastisk och mycket rar. Hon hittade en hel del spänningar i ryggen som hon hjälpte till med.



På torsdagen efter skolan lastade vi in i husvagnen och ställde kosan mot Ullared. Det hann bli mörkt innan vi kom fram, men vi fick en fin plats. Vi kunde väl aldrig tro att det skulle finnas så många husbilar och husvagnar den här tiden på året, men det var nästan fullt. Vi var trötta när vi kom fram, så vi fikade och tog det lugnt och det hade börjat regna så det inbjöd inte till några längre rundor.


Tees trivs i husvagnen, hon kommer så nära maten och så får hon ligga hos husse och matte.



På morgonen körde Timo mig till affären, eftersom det fortfarande regnade, sedan for han och Tees till husvagnen. Jag gick runt i 1 timme och plockade åt mig kläder och så provade jag lite, både till mig och Timo och sen var jag rent slut, så det fick bli lite kaffe. Jag ringde Timo och frågade om storlekar och han tyckte att jag lät väldigt lycklig, men jag var redan slut.

Det blev några rundor till och jag plockade åt mig mera saker, men så fick det vara bra. Timo hämtade mig och vi åt i husvagnen och sedan sov vi middag, så jobbigt hade det varit.



På eftermiddagen följde Timo med till varuhuset och Tees var i husvagnen. Vi hittade lite mera användbart och efter någon timme, åkte vi till Tees igen. Hon var tyst och hade vilat sig, så hon fick en runda.

Efter kvällsmat så blev det lite kortspel (vi hade ingen tv med oss och saknade inte den) Timo vann stort och så var det läggdags. Det hade varit en jobbig dag och nästa dag skulle vi ta en liten tur till och sedan köra till en kollega Östen Ek som bor i närheten av Ullared.


Men när vi vaknade nästa morgon kändes det inte så inspirerande att gå på varuhuset och så fick Timo problem med ögat. Det såg hemskt ut, så vi beslöt att åka hem direkt och ev. sedan till Kristianstads ögonklinik. Det var helt otroligt när vi lämnade campingen var den full och det finns 100 platser, men det var ju avlöningsdags och barnbidrag, så det är kanske inte så konstigt.


När vi kom hem var vädret soligt och när vi tömt husvagnen på det viktigaste, kunde vi ta en fika ute på altanen, fantastiskt, det är ju slutet av oktober. Timos öga såg bättre ut och han hade fått en kallelse till ögonkliniken på torsdag, så han ville vänta att åka dit (vilket vid närmare kontroll var torsdagen den 27 november, så det var helt fel)


På söndagen den 26 var det så dags för Wittsjö Golfklubbs höstmöte och vi åkte dit av gammal vana(Timo har ju varit banansvarig där i många år). Mötet började med en tyst minut för avlidne Pelle af Klinteberg, som har gjort mycket för klubben, samt varit Timos chef en gång i tiden. 


Åke Kihl som ordförande och Pia af KLinteberg som sekreterare.



Det blev omval av ordförande, men annars mycket nytt folk i styrelsen. Det känns lite underligt med så mycket nya ansikten i klubben, som man varit med i sedan 70-talet. Glädjande att ekonomin verkade bra, jag hoppas bara att man tänker på att investera i maskiner i tid, så att det inte blir som när vi flyttade ner från Stockholm 2003. Alla maskinerna var väldigt ålderdomliga då.

Christer Nilsson, kanslichef.



Olof Borg.



Klubben bjöd på kaffe och kaka innan vi for hem igen till Tees.



Sedan blev det memma hos Christel o Lars. Detta underbara finska påskgodiset!  Nam nam.


På tisdagen var det dags för kolgympa igen och vi tittade till Christels barn och lånade släpet.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0