Gunga och födelsedagsparty i gymnastiksalen.

Äntligen fick vi husvagnens stödben lagad av en smed i Vanneberga och Timo målade det lite och var nöjd!



På fredag fm var jag hos diabetessköterskan Git för kontroll. Jag har mått dåligt och värdena har hoppat upp och ner, mest ner. Då blir jag lite snurrig och vi for iväg lite innan kl 11 och jag väntade på att få komma in, men det dröjde och när jag kollade, så skulle jag inte vara där förrän kl 14, så jag började gå därifrån. Men hörde Git ropa på mig och jag förklarade att jag hade kommit i fel tid. Hon tog hand kom mig ialla fall, för patienten kl 11 hade inte kommit. Vi beslöt att sätta in en "sensor" som kollar blodvärden varje 5 minut i 6 dagar så får vi se hur det står till. Hon tyckte att mina värden var bra, men jag mår så dåligt av dem. När jag var där så for Timo hem för Lars skulle komma.

Lars var bussig och lyfte upp gamla gungställningen, när han var i kvarteren, med sin grävmaskin. Så nu är en epok över, men vi får lättare att köra in och ur "carporten".



Tees tyckte att skadegörelsen var enorm.

 

Timo försökte demontera ställningen handgripligen.



Sedan tog han en bågfil till hjälp.......



men det var tvunget att låna Lars vinkelslip, innan rören delades.



Med hörselskydden på går det undan.



Timo kör så gnistorna yr!



På kvällen var vi inbjudna till barnbarnet Ericas 10-årskalas i gymnastiksalen på Röinge Skola, dit hon även hade bjudit alla sina klasskamrater.

Alla flickor hade festfrisyrer.




Mellan lekarna bjöds det på varm korv och dryck, så att de kunde hämta nya krafter till nästa lek.



Tuffa pojkar, eller hur?



Svettiga blev de, men ett par korvar satt fint!



Och så här glada är vi.



Vi flickor äter i vår hörna.



Man kan gunga och äta samtidigt faktiskt!



Oo, vad korv kan smaka gott.



Jag kan le jag, eller hur?



Börjar vi bli lite trötta kanske, festen har haft högt tempo hittills. Marcus dirigerar lite.



En ny lek att kasta boll på varandra, nedanför midjan bara. Blir man träffad är man ur leken.



Det går undan för vissa.



Och man kan klättra upp i höjden.



Kameran är lustig, bollen for iväg som ett sträck.



Man hade massor av redskap till hjälp.



Sedan var det dags för godis och chips. Hela familjen hjälper till.



Klassmorfar Timo väntar på sin tur, godis är alltid gott.

En sista lugnare lek, att blåsa på en bordtennisboll med sugrör. 



Tjejer blåser till tjejer och killar blåser till killar.



Sedan var det bara att städa gymnastiksalen och det var en nöjd Erica, som åkte hem. Tänk vad det var tyst hemma, eftersom ljudvolymen hade varit "ganska" hög under festen. Men alla hade haft kul!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0