Barnbarn

Det blev ingen Hästveda marknad för oss, ty när vi kom till läkarstationen, för efterkontroll och Timo berättade, att han hade haft ont i bröstet, blev det en större undersökning. Sedan ringdes det efter ambulans och Timo fick åka upp till Hässleholms sjukhus. Jag for hem och hämtade mediciner och andra grejer och vi hade ringt Carina, så hon hämtade Tees.
Jag hann ta en macka och så for jag efter, till sjukhuset. Man gjorde många tester och han fick flera mediciner, senare lades han in på IVÖ, Christels arbetsplats, men hon hade semester. Jag satt med honom ett tag och de kom och röntgade hans lungor. Sedan for jag iväg, vi skulle ju ha handlat. Kylskåpet var tomt. Men när jag kom till Carina luktade det gott och hon hade lagat mat, så jag fick kyckling och rösti plus grönsaker. Det smakade gott och jag var så hungrig. Så for Tees och jag hem, efter att ha stannat till vid macken och köpt mjölk och bröd, till morgonen. Det blev tidig kväll efter alla strapatser.
Nästa dag skulle Catharina och pojkarna komma på besök. Det fick ju bli utan farfar, men vad gör man. De kom efter att ha varit på Hästveda marknad och tittat på hästförsäljningen där, sedan var de i Tykarpsgrottorna och så kom de till oss.

Andreas blev ju ledsen att farfar inte var hemma, men så ringde telefonen och Timo berättade att han fick komma hem. Andreas och jag körde och hämtade honom. Då blir farfar glad när jag kommer, sa Andreas och det blev han ju. Timo fick komma hem, men skulle ringa efter ambulans om han fick samma känningar igen.

När vi kom hem, hade Christel med barn kommit cyklande.

Vi blev ett stort gäng, men roligt.

Andreas tätt intill farfar.
Erica och Mathias närmast.



Marcus, Catharina och Sandra.




Du är bäst farfar och Mathias skrattar.



Nu blev det dags för agility, Sandra och Erica visade.



Ett gäng kusiner. Andreas, Mathias, Marcus, Sandra och Erica.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0