Trädgårdsskötsel och bilvård.

På måndagen var det fint väder och Timo kunde äntligen börja klippa våra häckar och bersån mm.



Timo klippte och jag försökte hjälpa till att hålla linjen rak. Efterår var vi ganska nöjda.



Under tiden ringde Siv och var kaffesugen och när hon hörde att vi arbetade, tyckte hon att vi också behövde en paus, så de kom med gott kaffebröd.




Carina kom också och Milton tyckte att vi skulle ha en present för att vi hade passat honom. Ett jättefint fågelbad med en groda och grodkungen.Törs man pussa den och det kommer fram en prins, men jag har ju Timo så det är bäst att låta bli. Han är ju en underbar prins!



Sedan skulle Siv och Boris vidare och handla på stan.



Timo körde till Lars och lånade hans släp till alla grenarna. Marcus följde med tillbaka som hjälpreda.





Men han är lite rädd för hundarna så vi kopplade dem en stund.



Carina började med sin nya klädsel till bilen, ett riktigt knåpgöra, men det lyckades till sist.



Så tittade Marcus och vi på tv, när Sara Sjöström blev världsmästare på 100 m fjäril och gjorde nytt världsrekord, bara 15 år gammal!!! Sedan körde Timo hem Marcus igen och på vägen hem handlade han asiatisk mat, hans favorit. Det smakade gott efter allt slit. (har ni märkt att det är mycket om mat i familjen Haapanen). Som ni ser har Timo arbetat själv med skador på armen, men inget farligt.



Här Suzan, är det dina fröer till malvorna? Vi trodde länge, länge att det var krasse, som Timo hade sått, men  det kom inga blommor. Så en dag såg jag vita och rosa blommor, alltså inte krasse. Vi kom överens om att det var malvor och nu undrar vi, om det är dig vi fått fröerna ifrån? Fina är dom.



Så får fåglar, grodor och Tees (vissa barn också) samsas om stubbarna. Hoppas bara att det duger till fåglarna, men jag kan tänka mig, att kanske någon hund dricker vattnet också.



Vilken tur att vi började med trädgården för nästa dag så regnade det.


Kommentarer
Postat av: suzan

Jajamen. Malvorna kommer från mig. Egentligen är det vita med de rosa har slagit igenom.

2009-09-16 @ 20:32:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0