Sydsveriges finska krigsbarnsmöte i Tyringe.

Den 25 juni hade vi årets Sommarmöte i Tyringe, på den lokalt mycket kända "Cafe 21:an". Dagen var en av de varmaste hittills, men som tur var blåste vinden också. Vi började med en kopp kaffe så klart. Vi har aldrig sett en lokal med så många saker från gamla tider, En tom trodde att det var en inköpscentral, som köpte och sålde prylar.

 

Medan medlemmarna minglade, hade vi i styrelsen ett möte också.



Vår första ordförande Hellevi Gripvall med sin sambo.



Vår nye ordförande Soini Andersson talar till folket.



Soini och Birgitta Berg sitter och njuter av vädret.



Gunilla och Antero försöker följa med vad som sägs.



Marjatta Titoff talar om ett krigsbarnsöde.



Lite mingel innan maten, bl a Keijo och Tapani Rossi.



Och oi oi oi, vad vi är hungria nu, så det gäller att hitta en plats i kön!



Maten var en god laxrätt med tillbehör och intogs i en verkligen annorlunda restaurangmiljö. Här ser man också att det fanns många prylar på både väggar och golv. Fotona på väggen är från tidigare artister som uppträtt.



Keijo med sina bordsgäster.



Under musikunderhållningen hände detta igen, jag blev tvingad upp på estraden för att hjälpa artisterna. (Förra gången var det på en musikkrog i Florida, Top of the world)



Familjen Wrambjer ville till och med att jag  skulle sjungamed i Jolly Bob från Aberdeen, men de visste så klart inte att det har jag aldrig kunnat!



Sen skulle vi kramas också, det kan jag ju bättre och mycket gärna!



Dansstegen var lite svåra i början, men det gäller att lära sig, så inte Gunilla skäms över sin gubbe. Det måste gått rätt skapligt ändå, för många vänner gratulerade mig efteråt, de såg redan en bejublad artistbana framför mig. Eller? De drev väl inte med mig? Svårt att veta egentligen, när jag tänker efter. Här är det Brandsta City Släckers låt, Kom och ta mig nu.




Här står vi uppställda för en bild som skall överlämnas till vår tidning, Norra Skåne. Som ni ser var vi många, närmare 70 st.


Kommentarer
Postat av: Mia o VIggo o Vera

Då blir det till att anmäla dig till TV4´s Talang, Timo ;-)



Vera undrar om Tees saknar sin bur? Vera ligger inte i den så ofta, matten hennes är slarvig på att träna henne på att vara i buren... Jag är glad för att jag får låna den trots den inte används så mycket. Hoppas det går bra att vi lånar den lite till?

2009-06-29 @ 22:21:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0