Golf, grillning och skolavslutning.

Marcus i väntan av golf!



Tisdagen den 9 juni var Christels Marcus med delar av sin klass, på Hässlegårdens Golfklubb. Samtidigt passade jag på att ha en pratstund med greenkeepern Johan, om utvecklingen av greenstandaren. Slog även en hink bollar i hopp om att åter finna glädjen i att lira lite golf.



Klubbens Pro, Henrik de Sousa, visande olika klubbor för eleverna. Henrik var Pro på Wittsjö Golfklubb, under mina sista år som banansvarig där, varför jag känner honom väl och kan verkligen rekomendera honom som golflärare. Nu har han tyvärr skadat hälen i en fotbollsmatch, men att ge lektioner går bra ändå!



Driving Rangen.



På tisdag kväll hade Ericas klass grillafton, i skogen ovanför skolan, men ack vad det ville dugga emellanåt.



Erica och Carl leker ekorrar i träden.



Men som skottarna säger, " det är inget fel på vädret, möjligen på klädsen". Och snart är grillen klar.



Det gäller att leka lite, så håller vi nog värmen ändå.



Oj vad korvar och hamburgare, samt några skall njuta av grillad lax, mums, mums!



Några av barnen har ofta velat leka med mina kepsar, varför jag tog med mig 15-20 nya kepsar, så de som ville ha, fick varsin keps.(De var sponsorkepsar, som aldrig kommit till användning inom familjen Haapanen.)



Äntligen får vi börja äta i regnet.





Onsdagen den 10 juni var det skolavslutning. Röingeskolans elever  fick ej plats i år i Ignaberga Kyrka, utan avslutningen var förlagd till Linneskolan, med ett fint musikprogram samt flera vackra tal. Naturligtvis sjöngs även de givna psalmerna bl.a. Den blomstertid nu kommer. En festfin Erica.



Alla i Ericas klass fick bl.a ett häfte med deras text från första klass. Det blev mycket skratt, att man kunde skriva så!



Den rara fröken Anette, som jag har fått assistera några år och som även har lärt mig, både det ena och det andra. Dagens matematik var svårast, att man kan göra det så invecklat, tyckte jag först.



Martin, en populär fritidsledare.



Li och Nadja, riktiga parhästar.



En glad Anna från "fritis".



Avskedskramar, ibland jobbiga.



Anita i folkdräkt, med kollegan Ulla, när barnen skall sjunga.



Dessa är vår framtid, härliga barn!



Vi slapp regnet idag, men grått var det. Christel tittar upp mot himlen, skall det regna eller?



Röingeskolan, lite från ovan.



Här växer det små vallmor i trappan här hemma, otroligt.



Tees hjälper Timo att rensa i rabatten i väntan på Siv och Boris.



På torsdagen hade Siv och Boris ärende i stan och det blev kyckling och potatissallad plus kaffe o kaka.Timo fick hålla igen, han hade blivit inbjuden till Hässleholms Gården,  tillsammans med övrig skolpersonal. Det var god mat och en underbar underhållning, av familjen Carling. ( Vi har betalt stora pengar för att få lyssna på deras underbara gladjazz på Kulturhuset ett par gånger.) Till sist fick jag en vacker bukett, som tack och det uppskattar man ju alltid.



Tees är väldigt sugen.



Här har husse haft en hostattack, bäst att hoppa upp till honom och ge honom tröst.!!!



Titta jag har fått en ny bädd, den duger gott ,även om den har en annorlunda lukt.



Klär färgen mig?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0