Begravning, trädklippning och Sanna Nielsen

På tisdagen ringde Timo återbud till kolgympan och jag tog en runda med Tees, det var allt vi orkade. Carina var gullig och tog med Tees till Hovdala, där hon fick leka med en liten Norfolk Terrier. Carina tyckte att vi skulle skaffa en sådan till henne,som leksak, för hon hade så skoj med den. Men vi är så nöjda med en hund.( vår Tees!)


På onsdagen var vi på Nisse Johanssons begravning i Finja kyrka, en gammal vän och kollega.




Det var mycket folk i den lilla vackra kyrkan och efteråt var det minnesstund i Finja bygdegård med mat och kaffe .Från golfsidan var det vi, Bosse Neuman, Torgny Lahger, Fredrik Seger, Sven Bertilsson ,Lars Göran Albrektsson, Kjell Nilsson, Per Hansson, och Samuel af Ugglas. Det är alltid sorgligt med begravningar och nu i vår ålder, så inträffar det tyvärr alltför ofta. Vi var först att lämna bygdegården, eftersom jag kände mig väldigt trött och yr och på kvällen blev det ingen vattengympa, så vi börjar bli försoffade.

Men på torsdagen gick Timo till skolan och som vanligt blir han pigg av barnen och deras bestyr.Jag tog en lite längre runda med Tees och då såg vi en Zeppelinare högt uppe. Det var fint väder och man piggnade till lite.

Vem har varit här innan undrar Tees?



Visst kan jag sitta fint!!



En zeppelinare högt uppe.



Lite inzoomad.



På fredagen var vi hos Thomas i Landskrona och hjälpte honom lite och passade på att gratulera Mathias som på lördag fyller 14 år. Det blev lite fika och så for vi hem igen.










På lördagen var Carina och jag ute på Hovdala med hundarna och sedan for vi till  Carina och Timo klippte hennes äppelträd lite och så klippte Carina Tees, mest öron och bringa. När Tees såg klippbordet försökte hon smita, men lyckades inte. Hennes öron var lite ovårdade, vi hade inte orkat med det, så det var mycket jobb med det. Det blev pizza sedan. Trots att Tees tyckte det var jobbigt med klippningen så pussade hon Carina mycket, så inga" hard feelings", eller kanske var det muta så hon slipper sen. På kvällen var det den sista melodifestivalen, men jag var så trött, att jag somnade i soffan och vaknade upp till röstningen. Jag vet inte om rätt låt vann, det visar sig senare. Men Timo gillade Snälla, snälla mycket.


På söndagen när Timo hade duschat ropade han på mig och visade att ögonlocket tyvärr rullade in i ögat igen och nu  desto mer, eftersom det är svullet efter operationen. Mycket tråkigt ,eftersom vi tyckte att denna operationen var lite krångligare än den andra. Sedan var det dags att tvätta bilen





och så tog vi ut Shiva och Tees var med och busade lite, stolarna fick oss att komma ihåg dagen innan då vi satt och njöt av solen och Timos arbetsiver..



Efter det skulle vi till kulturhuset och lyssna på Röke Blås och SANNA NIELSEN. Det var en upplevelse, Röke Blås är en stor orkester, över 50 deltagare




 så kom Sanna och sjöng, helt underbart.






Hon har utvecklats som artist och har en stor röst. Hon var väldigt ledig och visade upp sina högklackade skor och sa att det var svårt att gå i dem. Får jag ta av dem undrade hon och det fick hon ju och så kunde hon uppträda lite friare. Hon berättade att hon lyssnat på schlagerfestivalen och hon hade hållit på Snälla, snälla, då applåderade Timo mycket. När hon skulle sjunga en extra låt och undrade vilken, ropade Timo ,Snälla, snälla och Sanna log. Men hon sjöng några strofer och lyfte på benen precis som Carolin af Ugglas. Stort jubel. Vi var mycket nöjda efter föreställningen och körde hem till Christel och tittade på Ericas rum.


Pappa Lars arbetar på.





Erica väntar på att få åka på fotbollsträning.



Marcus undrade om vi ville ha kaffe och Erica bjöd på nybakade muffins, smaskens. Sedan hem till Tees.


Måndag fm. ringde Timo till ögonavdelningen i Kristianstad och berättade om sina problem, vi skall dit på fredag ,så då kan doktorn tänka igenom vad som skall göras.Sedan körde vi till Vittsjö och Siv och där blev det middag och sedan klippte Timo hennes äppelträd. Som vanligt blev Tees bortskämd där och tom Jakob hade lite roligt åt henne.

Vi har en rolig hund, jag började ansa hennes öron och det gillade hon inte riktigt och ville inte ha godis, mutor tyckte hon. Sedan frågade jag om hon skulle ha godis, men då gick hon till Timo och hoppade upp i hans knä. När jag pratade med henne, vände hon sig om så att hon hade ryggen mot mig. Så säg inte, att hundar inte kan tänka. Här skulle inte ansas några öron. Men det gjorde vi naturligtvis ändå och det var inte så farligt och vi fick pussar efteråt. Men hon ville väl markera att det inte var så trevligt.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0