Vinter, vår??

Vi var och såg filmen Männen som hatade kvinnor av Stig Larsson och den var väldigt stark. Jag har läst hans trilogi och kunde inte släppa böckerna förrän de var lästa. Ser fram emot nästa film i serien. När vi kom ut från bion storregnade det och det var blött överallt.
På måndagen åkte vi ner till Thomas och vi såg påskliljor, som skulle slå ut i trädgården. Tees passade på att bada i Borstahusen, fast det var kallt. På hemvägen körde vi gamla vägen till Hälsingborg och njöt av utsikten över Glumslövs backar och  tittade in på Petab och köpte en vårblomma.



Väl hemma så kom vintern nästa dag igen, med snö som ju Tees älskar.




Vi passade Milton eftersom Carina var i Stockholm på kurs. Det vara den osynliga katten, men han hade ätit upp sin mat var gång vi kom. Jag gick upp för att kolla hur det var med honom. Det var en hög på Carinas säng, så jag förstod var han var och jag lyfte på överkastet, täcket och lakanet men undet madrassen tittade 2 stora ögon på mig, Jag  lät honom vara eftersom han såg välmående ut.

På en promenad mötte Tees en kompis, dvärgschnautzern (minns inte namnet just nu) och de lekte och rasade av sig, så rundan behövde ju inte bli så lång.



Märks att det är en hanne som är intresserad av Tees.



På torsdagen var det så skolan igen (tänk vad veckan går fort). Timo blev glad ,när slöjdläraren sa, att va roligt att se dig Timo, då vet jag att det är fredag i morgon och Timo som trodde att han i sig själv kunde glädja honom. Läraren Anette däremot, var glad att jag kunde vara behjälplig i klassen då eleverna hade en del prov och lärare var sjuka.

När Carina kom hem igen och det var frid och fröjd med hundar och katt, for vi dit och Timo klippte äppelträden åt henne, men han kände att det var tugnt ,så vi får se hur det blir nästa år. Kanske Önnesta Trädgårdsskola kan ge hjälp.





Vittra och Tees hade riktigt roligt och Tees fick igång Vittra att jaga henne, en lek som hon älskar.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0