Agility

På söndagen körde jag Timo till tåget, han skulle upp till Stockholm och övernatta hos Suzan och sedan vidare med båt och kryssa till Helsingfors med finska krigsbarn. Christel med familj hade varit där uppe i Stockholm (Lars var på en maskinmässa) fredag och lördag och körde hem på söndagen.De passade på att hälsa på Suzan med familj och göra stan.
Tees och jag tog det lite lugnt vi hade ju varit uppe tidigt. Men sedan blev det 2 rundor. På måndagen var det dags för agility igen, nästsista gången. Jag hämtade Sandra och så for vi till Vankivafältet. Där blir Tees som en förbytt hund, hon ser inte åt mig, det är bara Sandra som gäller.

Här hälsar Tees på den yngsta hunden, en cockerspaniel, som dock inte deltar i agilityn.



Här klarade de däcket och Tees försökte inte krypa under.



Det här är roligt, men det gäller att Sandra springer och att Tees trampar på de grå fälten också.



Här gäller det att stanna till lite och trampa på det grå fältet, yepi det lyckades.



Här kommer vippen, lite läskig, på hälften så vippar den ner och det blir osäkert.



Tees älskar alla och här får en ledare en puss av henne.



Nu är det dags för andra moment, hundar överallt.



Här skall man hoppa och så springa i tunnlar, jätteroligt.



Se vad Tees är koncentrerad på, vart Sandra skall gå.



Nu börjar det närma sig slutet och både Tees och Sandra är trötta, men va roligt de har haft. Nästa gång är det avslutningstävling, måtte Tees inte börja löpa innan dess.




Oj vad trött Tees var, det blev soffan direkt, där låg hon utsträckt tills det var dags för sista rundan ut och så sova igen.

På måndagen ringde Carina och skulle till Kristianstads sjukhus, för att prova ut sulor till sina skor och jag följde med dit. Efter det åkte vi till en blomsterträdgård, där vi köpte lite blommor. Dagen gick lugnt och Tees och jag gick några rundor, men gjorde inget särskilt annars.
På tisdag förmiddag var jag hos sjukgymnasten och fick behandling, tänk vad så lite, kan göra så ont och så jobbigt efteråt. Carina kom och putsade våra fönster i uterummet tackar, tackar. Vi åt sedan våfflor med vispgrädde mums, men  inte så nyttigt.Sedan for Carina och hundarna hem igen, det hade varit roligt att se, hur Tees försökte sätta fart på Shiva, hon ville busa. Till sist lyckades hon och de busade riktigt, då låter Tees som en hel maskin, det går knappt att höra någon prata, men roligt hade de. Men det tog på krafterna, så sedan intog Tees soffan igen. På kvällen var jag på Kulturhuset och lyssnade på musikskolan, där Marcus spelade gitarr och så blev det en kvällsrunda med Tees. Men sedan var jag så trött, att jag inte kunde hålla ögonen öppna, så det blev sängen. I morgon är det vattengympa utan Timo, men efter det så hämtar jag honom på stationen, så är familjen fulltalig igen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0