Vinter och "party"!




Här ett underligt beteende av vår hund Tees, när hon fått mat eller fått smaka från bordet, går hon till sin eller sina korgar och vänder upp och ner på dem, drar ut madrasserna och kudden och sedan kan hon lägga sig antingen i korgen, på innehållet eller kudden. Särskilt roligt är det sedan, när husse busar med henne. Men vi undrar varför hon gör så??





Vintern har verkligen kommit till Hässleholm, vi har haft ner till -18 grader och ganska mycket snö. Den enda som gillar det är Tees. Hon slipper ju att skotta. Men hon är ju renare när hon kommer in efter att ha rullat sig i snön, hon verkligen älskar det.





Så kom då den 26 november och jag fyllde år. Jag är inte så glad för att fira (som Timo) men på eftermiddagen kom Siv och Boris och det vankades smörgåstårta, mums.




Jag som "födelsedagsgris" skulle ju börja.





En fin färgprakt och jag älskar Azaleor. Timos rosor var inte dumma de heller. Sedan har vi en sådan tur att nästan alla våra orkideer blommar om. Den roligaste är den som Timo fick av eleverna när de gick i 3:an, så den har hållt länge och blommat om och om igen.





Så kom Carina och Christel med familj och lite senare kom Sandra som varit på ridhuset.





Undras om Erica hade "jobbat" mycket under dagen.





Marcus kom också så småningom och det smakade gott med lite pizza.





Carina tog sina hundar och for hem igen.





Vi tittade på Idol, men hela familjen var trött, kanske var det glöggen som slog på lite.





På partyt märkte de andra också, att jag hade svårt och tungt med min andning, så de tyckte att jag skulle söka för det. På lördagen for vi in till sjukhuset och där gjordes kontroller, bl a skiktröntgen av lungorna och man kunde utesluta hjärtinfarkt och proppar i lungorna, men något annat syntes på röntgen. Jag fick åka hem igen och skulle ta det lugnt och söka mig till läkarstationen för spiremetriundersökning. Det brukar vara Timo som gör det för sin astma.

Jag tog det lugnt, men på lördagen den 4 december åkte vi ner till Landskrona och till Thomas, Linnea och Moa. Vi hade med oss kläder till Moa.

Farfar och Moa som har blivit en stor flicka.





Farmor och Moa med sin mjuka nalle.




Här visar Linnea att hon kan både räkna och måla i sin bok.






Farfar står och väntar med kompisen Emeli.




Sedan for vi hem igen och hann nästan hem innan det blev mörkt. Timo har nämligen lite problem med mörkerkörning.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0