Carinas nya hund Lystra.


Helgen gick i lugnets tecken och på måndagen var det dags för vår fotvård, alltid lika skönt. Jag hade bara lite svårt att sitta med fötterna uppe, men det gick. Vi har fått en ny fotvårdare eftersom Mona har gått i pension, men Jackie är också duktig.

Efteråt gick jag inom stan och fikade, det gällde att vila lite, innan jag skulle gå hem. Efter apoteket traskade jag så hemåt. En ganska trött Gunilla kom hem igen och fick pusta ut.

På tisdagen skulle Timo till Lunds sjukhus för koll av sitt öga och ev operation. Det fick bli Siv som körde honom dit, eftersom jag inte kan köra bil. Jag stannade hemma och passade Tees, Carina var iväg för att hämta en ny valp i Borlänge.

Siv och Timo kom i god tid till Lund och doktorn kollade honom och locket rullade in i ögat, så det b lev operation. Den gick bra även om bedövningen inte tog riktigt, han fick hålla en syster i handen, men höll så hårt att hon skrek till. Sedan fick han salva med hem, som skall droppas 2 ggr om dagen.

På kvällen ringde Carina och sa att hon var hemma igen och kunde droppa kvällens droppar och så kunde vi kolla nya valpen.

Visst är hon gullig och skall lystra till namnet Lystra.





Vad är det för ett litet knyte tänker Tees, kan man månne leka med henne?





Inte mycket till hund, men hon växer ju!





Lystra verkar intresserad av Tees och gillar alla som kommer i hennes väg.





Man kan pussas ochså tycker hon.





Se vad liten hon är i jämförelse med sina nya kompisar.





Jag ligger nog här och kollar läget, gnager lite på benet ibland.





2 som verkar trivas med livet, ny valp och 4 veckors semester.





Timo i sitt bandage håller i nyförvärvet.





Visst är man söt!!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0