Sol och åter sol.



Det har varit en otrolig värme, vi har satt på AC:en inne och hållt oss inomhus, framförallt jag Gunilla, mår dåligt av värmen. En dag kom Siv och Boris på besök och då kunde vi sitta i vår oas framför huset i skuggan och nu kan man ligga i nya hammocken.




Här lite fika.





Carina köpte ju en markis till altanen och på lördag fm åkte vi dit med "frallor" innan vi började med uppsättning av fästena. Jag orkade inte mycket, så jag agerade ledighetskommitte.





Här grunnas det mycket.





Nu är vi  igång.





Tees hittade en skuggig plats på altanen.





Kan det verkligen vara riktigt?





Här tar Timo sig en funderare. Vi försökte få upp markisen, men den var alldeles för tung för oss tre.





Så en dag kom Thomas upp från Landskrona och skulle hjälpa till.





Med Thomas hjälp fick vi upp markisen, ett lätt jobb när man har en stark kille till hjälp.





Nu skruvas fästen i riktigt.





Går det att veva ut markisen??





Jo då det fungerade.





Lite finjusteringar.





Timo kollar noga.





Nu är den nog på plats och allt i vatten.





Se så bra det blev!!





Kanske lite mer åt höger.





Nu blev altanen riktigt fin, Carina hade målat golvet och möblerna innan, så det ser tjusigt ut!!





Sensation!! här har Milton, Carinas osynliga katt vågat sig ut för att kolla altanen.





Visst är jag söt, synd bara att han är så skygg, om någon kommer så springer han och gömmer sig någonstans.






Blommorna duger fint tycker han, kan man kanske smaka lite på dem?




Nu är Timo på Wittsjö Golfklubb igen, men endast för 4 veckor, då det saknas en banansvarig chef nu.



Fikret är en duktig maskinreparatör.



Tommy, den med flest anställningsår på WGK. Jag tror att jag anställde honom i början av 80-talet. En fin kille!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0