Fotboll 8-2.

I början av veckan städades bilen invändigt, så att det blänkte, Timo skulle nämnligen köra till Finland, för att gratulera sin syster Raili på hennes 75 årsdag. Då måste ju allting vara i bra skick.

Jag stannade hemma eftersom jag inte känner mig i bra skick och så måste ju Tees ses till. Vi har tagit det lugnt med bara promenader, ibland på Hovdala med bad (för Tees)  och så cykel till affären.

På söndagen var det dags för fotboll för Erica, jag lovade cykla dit om jag orkade. På morgonen kändes det inte bra, men till sist körde jag iväg. Christel hade som tur var en stol, där så jag kunde sitta och titta. Det stod 0-0 när jag kom, men så gjorde Farstorp 1 mål och inom bara någon sekund så blev det 1-1. Sedan gjorde Erica 2-1 och så ramlade målen bara in.




Första halvleken slut och det gällde att få i sig vatten.



Så var matchen i gång igen och här avvaktar Erica.
 


Tyvärr skadar man sig ibland i fotboll och här gråter en tjej efter skadan, men efter ett tag gick det över och hon var inne på planen igen. Christel kollar henne lite och Erica tröstar.



Nu gäller det att gå på mål.



Här är duktiga backen Moa, som också gjorde 2 mål.




En nöjd Erica som gjorde 2 mål, ett med höger fot och ett med vänster, så lyckan var stor (jag lovade henne att berätta det för morfar i Tammerfors)




Nu är matchen slut och det blev till slut 8-2 och va bra, sa Erica, nu leder vi serien igen.



Så här glad ser man ut när det är över.




Så cyklade jag hem igen till Tees och tog en kopp kaffe i uterummet och lyssnade på talboken, som Carina programerat in i MP3-spelaren åt mig. En spännande deckare, men det är lite sövande också, så jag somnar till ibland.

Vår fina kaprifol där den tidiga sorten blommar nu.




Grannens syrener och spirea blommar så fint och doftar gott.




På stambanan arbetas det febrilt med att bl a sätta upp nya stolpar. Tees gillar det inte, särskilt inte på kvällen, då de har starka lampor på och lyser upp hela himlen. Hon tycker att de inte hör dit.



Vår pampiga kastanj blommar så fint.





En vacker färggrann begonia pryder uterummet.



Nu tar vi det lugnt, kanske med lite trädgårdsarbete och väntar på att Timo kommer hem igen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0