Hemresan från Tammerfors.


På tisdagen den 8 juni var det så dags att styra kosan  hemåt igen och att efter ha tagit farväl av syster Raili körde jag mot Helsingfors.

,


På vägen såg jag en V. Paunubuss, som körde i stan redan på 40-talet.




Jag besökte även Hiisi Golf i Lempäälä, en relativt ny golfanläggning som jag inte hade besökt innan.




En vacker golfanläggning längs en sjöstrand.




Klubbens trevliga intendent, som informerade mig om medlemmar och ekonomi.




Deras logga.




Framme i Helsingfors körde jag in om Marja och träffade Linnea och Joona, som lekte i trädgården




Framme vid hamnen parkerade jag och njöt av utsikten, under tiden som jag väntade på min vän Kalevi.




En fin vy av Helsingfors med Storkyrkan i bakgrunden.




Presidentpalatset i solsken.




Svenska ambassaden i Helsingfors, som är en kopia av slottet i Stockholm.
Där var vi inbjudna varje år den 6 juni, då vi bodde på Helsingfors Golfklubb.




Här skulle Kalevi träffa mig, men han dök upp först på båten 2 timmar senare, så det var lite stressigt innan jag visste att han var med.




På onsdag fm var vi i hamn i Stockholm igen och körde mot Södermalm och "Blecket" för att överlämna gröna kulor till Suzan pga hennes födelsedag och där mötte oss Sven.




Familjen var på väg till Svantes avslutning och vi hann träffa hela familjen som hastigast




Suzan, Svante, Sven, Kalevi och Hannah.




En nöjd Gunilla med att Timo var hemma igen utan någon olycka.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0