Erfaträff i Lund 2010.

På måndagen den 1 mars körde jag ner till Lunds Akademiska Golfklubb för att deltaga i en Erfaträff. Det gladde mig otroligt mycket, att träffa så många gamla goda kollegor även om de flesta var nyare kollegor som jag inte hade träffat så ofta innan. 

Här har vi LAGK:s förra greenkeeper Kurt Nilsson, som nu har stort banansvar på den exclusiva PGAbanan i Bara, han står och pratar med Golfförbundets bankonsulent med Skåneansvar, Göran Hansson. Två goda gamla polare.

Vi började dagen med kaffe och frallor och här sitter mina medarbetare från Örestadstiden i Lomma. 

Här har vi Landskrona Golfklubbs klubbchef, Håkan Anderberg med sin greenkeeper Håkan Nilsson. Också mycket gamla polare till mig.




Här har dagens utbildningsledare Göran Hansson hälsat oss välkomna och börjat dagens kurs, som innehöll problemslösningar för start av golfsäsongen på Skånes golfbanor.


Klubbens fina golfshop och för mig var det faktiskt första gången som jag besöker detta nybyggda klubbhus.



Kursdeltagare tar en kopp kaffe och relaxar.



Vi åtnjöt en helt underbar lunch, varför jag gärna rekommenderar mina vänner att åka in och äta där.

Inblick i restauranten. 

Diskussionerna gick höga även under lunchen. 



Eftersom vädret drog ihop sig mot oväder med storm, for jag hem direkt efter kursen och på vägen hem köpte jag en bukett tulpaner för att muntra upp Gunilla som varit lite krasslig och de uppskattades mycket.



På kvällen var vi i Kulturhuset och lyssnade på Lena Sundström, bl a känd från "På spåret",  som kåserade om sin bok om det lyckliga folket i Danmark. Det var mycket givande, men även något skrämmande, ifall vi i Sverige kommer att följa Danmarks senaste politiska väg.


På tisdagen var det dags för Timos Kolgympa igen och Siv och Boris tittade in en stund och på kvällen kom Carina och Vittra- stackaren, som varit inne på djursjukhuset och fått operera bort en klo. Hon var mycket trött och hade ont, men vi hoppas att det går över snart.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0