Skola, snöröjning och föredrag.

På onsdagen var Timo i skolan som klassmorfar, eftersom han skulle hålla föredrag på torsdagen. På eftermiddagen passade vi Vittra, eftersom hon hade problem med tassen och var trött av sin medicin. Jag hade 2 "piplisor" här. Vittra pep efter sin matte och Tees var svartsjuk och tyckte att jag höll på för mycket med Vittra, men så kom Timo hem från skolan och då lugnade det ner sig lite, nu var vi ju 2 st som kunde ta hand om var sin hund.

På kvällen for Timo iväg på vattengympan, jag orkade inte eftersom jag har en efterhängsen förkylning som inte vill ge sig.

Nästa morgon vaknade vi av mycket buller, det var snöröjarna som kom och forslade bort snön på våra gator. Det behövdes verklilgen, eftersom vi hade stora drivor i korsningarna, så det var lite farligt att köra där, man såg ju inte om det kom en bil.






Snöröjarna hade en solig arbetsdag, men kall.



Tees gillade det mycket, hon var ute och kollade läget och var mycket intresserad av lastbilarna, men sen hittade hon en större pinne som hon lekte med istället.




På eftermiddagen åkte vi till NHR:s lokal inne i Hässleholm, där Timo höll sitt föredrag om sina Finska Krigsbarn-minnen och åhörarna var mycket intresserade och efter det bjöds det på kaffe och kakor. Timo träffade även en gammal bekant där, Jan Sandberg, de satt samtidigt i Skogs- och Lantbrukstjänstemannaförbundets förbundsstyrelse för många år sedan.   Men sen var det dags att köra hem igen till vår lilla hund.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0