Wittsjö Golfklubb.

Jag blev tipsad om att jag borde infinna mig på Wittsjö Golfklubb måndagen den 1 november kl 9.00, då klubben skulle få ett miljödiplom av Göran Hansson på Svenska Golfförbundet. När jag kom till klubben, höll klubbens krögare på med att rengöra plattorna på uteserveringen, för mig en fantastisk upplevelse, den första på nästan 50 år.





Bankonsulenten Göran Hansson och klubbens miljöman Bert Oredsson innan överlämnandet av miljödiplomet.





Här väntar vi på greenkeepern och klubbens ordförande.




Här överlämnar Göran diplomet till Bert.





En stolt ordförande Frans Rube, med diplomet och Arne Persson, Mikael Jönsson samt Göran Hansson.



Göran och jag intog en enkel frukost och under tiden fördes mycket intressanta bandiskussioner.



Efter diplomutdelningen gjordes en fältvandring över banans sevärdheter.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0