Vårmöte på Wittsjö Golfklubb och matlagning hos Carina.


Söndagen den 27 mars var det vårmöte på Wittsjö Golfklubb, men först for vi till Carina och Timo hjälpte henne att ta ner den gamla fläkten som inte fungerade.




En kort vilopaus, sedan fick vi lunch, köttfärslimpa med grönsaker, gott. Carina och jag (jag bara bistod lite) lagade 3 köttfärsrätter i storformat och delade upp i portioner, som vi har i frysen för att kunna plocka fram vid behov. Det var jättegott allt.





Timo körde sedan upp till Vittsjö, eftersom han kom tidigt gick han en runda på banan och tyckte att det såg fint ut.

Kanslibyggnaden och första tee.




Inspelet till ettans green.




Duk på ettans green.



Snömögel just utanför duken.





Det fanns snömögel även under dukarna, mest på 9:an.





Klubbhusbyggnaden och verkstaden.





Klubbhuset och en vacker skylt, skänkt på 80-talet av Aina Hyllén, en gammal medlem.





Här är mötet igång och Frans Rube och Gunnar Dahlsheim diskuterar.





Medlemmarna lyssnar intresserat.







Åke Kihl och klubbens kassör Åke Thelandersson.





När vi hade lagat färdig maten fick hundarna smaka lite i plåten, man kan samsas om godsakerna.





Sedan blev det kvällsmat när Timo kom tillbaka och så for vi hem med våra matportioner.

På måndagen var det dags för Timos KOLgympa och jag åkte med in till stan och hämtade våra biljetter till Bjärnumsrevyn i påsk. Vi brukar alltid titta på det, ett roligt nöje. Sedan skulle jag kolla en frissa, eftersom min är sjukskriven och väntar barn. Jag gick in till en i centrum och fick klippt mig, men när jag skulle betala blev jag chockad, jag brukar betala ca 150 kr och nu 360 kr, inte klokt!!! Så jag får försöka hitta någon annan i fortsättningen. Sedan gick jag till apoteket och så hem. En promenad som tar på krafterna, men det gick.

Timo gick ut med Tees och tyvärr hade bonden plöjt och gödslat på åkern och Tees hittade ett ställe, som hon kunde rulla sig i, så hon var inte vacker och luktade inte gott. Vi som just badat henne fick tvätta av henne igen.

Senare på dagen kom Hässleholms Kommun med sin bil och sopade och duschade gatorna i vårt kvarter, så nu ser det lite mer välstädat ut.
  





Timo hittade ett litet knippe snödroppar på vår tomt, så nu kan våren få komma på riktigt.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0