Vargavinter.

 Måndagen den 10 december var trädgården full av snö och Tees älskar det och far runt.
 
 
 
Så här högt med snö har vi nog inte haft förr.
 
 
 
Timo och Tees försöker få bort snön, men det bara kommer mera.
 
 
 
Oj att vi har så stor tomt!!
 
 
 
Marcus kom till hjälp och här blir det varm kakao och bullar.
 
 
 Så blir det mer skottning.
 
 
 
Men man måste vila ibland.
 
 
 
Till sist tog Marcus bort snö från husvagnen.
 
 
 
Nästa dag höll snön i sig och Carina skulle lämna in sin bil på service, men var insnöad, så vi åkte dit och hjälpte henne, men Timo hade jobbat för mycket, så han och hundarna fick gå in ett tag.
 
 
 
 Här är Carina i aktion. När vi var färdiga, så åkte Carina och jag till Kristianstad för att handla, men oj vad trötta vi blev. Vidare blev jag klar över, att mörkerkörning inte är något för mig heller. Så nu kör vi bara när det är ljust.
 
 
På natten innan lucia hade vi -22 grader brr!!!! 
På lucia tittade Siv och Boris in och vi fick tända vår lucia, som vi köpte på Svenska Kyrkans basar i Helsingfors, när vi bodde där 1986- 1991.
 
 
 
Så kom tomten, nej det var bara Carina, som skulle hämta en överlycklig Tees för en runda med sina kompisar.
 
 
Jag for iväg på sista vattengympan, det var knappt att bilen startade i kylan men det var varmt och skönt i vattnet. Timo orkade inte följa med, han hade tänkt bada där lite, men istället klippte Carina Tees klor, när de kom tillbaka, så nu är hennes tassar fina inför julen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0