Bakslag i våren.

På måndagen den 5 mars var vi och hämtade vår fina blomsteruppsättning till minne av vår bröllopsdag, det gör vi varje år och i år var det 52 år. (PUH)
 



Det var min mamma som gjorde första uppsättningen när vi gifte oss 1960 i Landskrona, blommorna går i färgerna gult, blått och vitt de finska och svenska färgerna. Det blev tyvärr inget firande i år eftersom vi drabbats av flunsan och är ganska kassa båda två.




På torsdagen hade det snöat igen och en som älskar det är Tees.




Tänk att hela trädgården är vit av snö som man kan rulla sig i.




Det är bara husse och matte som tycker att det är jobbigt att skotta, som tur är så är det bara 3 gånger de har behövt göra det.




Här kollar jag mina domäner.




Det går jättebra att äta grisöronen ute. Jag åt på mitt "öra" när matte ville gå en liten runda med mig. När vi gått en liten bit så ville jag hem igen, någon kunde ju ha tagit mitt öra. Ve och fasa, örat var borta när vi kom tillbaka. Husse skulle kasta in det i uterummet, men den hamnade på uterummets tak istället. Tees sprang runt i hela trädgården och letade och letade. Så husse fick ta fram stegen och hämta ner örat, så var allt frid och fröjd.




Tänk det smakar extra gott efter att husse hade kastat upp den på taket och fått klättra upp efter den.




På fredagen den 9 mars proppade jag i mig alvedon och hostmedicin och hade halstabletter med mig för att vi och Carina skulle till Kulturhuset och lyssna på Eldkvarn med Plura.




Vilket otroligt tryck det var.





Folk stod upp i salongen och dansade till musiken.




Det var absolut värt sina pengar och vi njöt i fulla drag. Sedan var det dags att  åka hem igen till sängen.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0