Fågel i holken samt nytt grönsaksland och besök.



Fredagen den 18 maj hade vi en väldig otur, vi var ute på promenad med Tees och hon löper och på hemvägen kommer en hanhund springande, Tees skriker av rädsla och hoppar upp mot oss och hanhunden far runt oss och Tees koppel går runt mina ben och jag ramlar raklång på asfalten. Det gör otroligt ont och jag blir liggande, Timo tar Tees och den andra hundens husse ropar på sin hund och vill lyfta upp mig, men jag blir liggande en stund. Till sist får jag hjälp av Timo och hussen att komma upp, men vad ont det gör i hela kroppen. Det visar sig att knäna är uppslagna och armbågen blåslagen, det blöder om ena handen och jag har sträckt mig i hela kroppen. Men vi kom hem i alla fall.

Carina kommer och skall hjälpa oss med trädgårdslandet, Tees gömmer sig under en stol, om den andra hunden kanske kommer igen.




Här arbetar Carina för fullt och gräver upp hela landet till en början.




Var är vår matte, hon hämtar plantor i bilen, bara hon inte försvinner.




Nu får vi en massa kryddor planterade.




Se så fint det blir!!




Hundarna vill gärna hjälpa till.




Lite senare kom Thomas, Mathias och Andreas, som tur var hade vi maten klar, eftersom de hade bråttom iväg igen.




Mathias i en tröja med Malmö FF på, vi har inte lyckats få honom till att hålla på Landskrona Bois.




Carina vilar ut efter allt arbete.




Andreas var hungrig och tar för sig.




Tees vill gärna vara med, men håller sig lite under bordet.




Gunilla ser lite medtagen ut efter aventyret och har svårt för att gå, hur skall natten bli?




Det smakade gott med mat.




Mathias skojar med Andreas.




Här diskuteras det.




Andreas kollar att Mathias inte har fått något som han inte fått.




Carina njuter efter dagens arbete och mat.




Gunilla pustar ut lite.




Mathias ser lite pillemarisk ut.




Här har vi ett problem, vi har ett par fåglar som tittar in i holken och kanse gör sitt bo, men vi vet inte vilken fågel det är. Är det någon som kan upplysa oss, om vad det är för slags fågel, en liten en, som sjunger vackert.





Vårt äppelträd som blommar.




Timo igång med att plantera de nyinköpta blommorna.




Visst lyser det upp!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0