Skollutflykt till bl a Ivöklack,.

 Onsdagen den 15 maj åkte Röinge skolas 2:or och 3:or på skolutflykt med Wehlins buss. Här äter vi första riktiga frukosten ute i guds vackra natur. Fröken Anette tittar på, vad som finns i matväskan. Kjugekull hette platsen där vi rastade.
 
 
 
Flera av barnen satt i klungor i gröngräset.
 
 
 
Nu skall eleverna ställa sig 2 och 2 för fortsatt promenad..
 
 
 
Här räknar fröken Anette in eleverna.
 
 
 
 Kjugekulls topp är 66 m över havet och är lätt att bestiga och erbjuder en vacker utsikt. Jag tyckte att det var i högsta laget eftersom jag är lite höjdrädd.
 
 
 
Nu  är vi vid Ivöklack och barnen skall ner och plocka fossiler, som de hittade i hundratal.
På vägen dit ner fick Anna hjälpa mig, så att jag inte kom rullande ner. Och jag märkte tyvärr att åldern tar ut sin rätt och jag var väldigt trött när jag kom hem.
 
 
 
Här är Thomas buss som vi packade våra grejer i . En duktig och glad chaufför hade vi på hela resan. Som sista hållplats hade vi Hässleholms Hembygdspark där alla fick köpa sina älsklingsglassar. Det var gott gott. Sedan åkte vi till skolan igen.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0