Blomvård och veteranträff på Öjareds GK.

 
Timo började bli orolig för frostnätterna och delade pelargonamplarna i mindre krukor för att ta in. 
 
 

Mycket arbete, men nu var det gjort.
 
 
 

Förra året förvarade vi blommorna i hallen, som är ganska sval och oftast mörk och de klarade sig bra, så vi gör likadant i år och nu är de på plats.
 
 
Måndagen den 30 september ringde klockan 05 00 och vi for upp för en hastig frukost och sedan körde Gunilla mig till stationen och jag tog tåget till Knutpunkten i Helsingborg. Där hämtade Håkan Anderberg, Landskrona Golfklubb upp mig och i bilen mot Göteborg fanns senare även Lennart Jönsson, och Bertil Bengtsson.
 
 
 
 
Det var Janne Lundgren som höll i årets veteranträff och vi träffades på Öjareds Golfklubb, Här Lennart och Kjell Mattsson, Borlänge. 
 
 
 
Det blev mycket diskussioner i soffan. 
 
 
 
 Janne berättade vad som skulle hända under dagen.
 
 
 
Så var det dags för golfspel, scramble, själv gick jag bara med som kompis.
 
 
 
 En vy över Öjareds golfbana.
 
 
 
 Sedan packade vi in oss i bilen igen.
 
 
 
Veterangänget utanför klubbhuset.
 
 
 
Vi  åkte till Tollereds Hotel för middag och en trevlig samvaro, det pratades mycket om förr och nu.
Sedan var det natti, natti och upp tidigt igen, eftersom Håkan hade bråttom till sitt arbete.
 
Nya tunnlar på E6:an hade kommit till sedan vi bodde i Göteborg.
 
 
 
 
När jag såg skylten med Ullevi och Scandinavium kom minnen från våra 5 år i Göteborg.
 
 
 
Vid Liseberg, som vi besökte mycket med barnen, hade det vuxit upp 2 höga torn och den tredje byggdes nu.
 
 
 
Trafiken in mot Göteborg var tät, inte som hemma i Hässleholm.
 
 
 
Håkan släppte av mig vid Knutpunkten igen och jag väntade in ett passande tåg för hemfärd och där hämtade Gunilla mig vid stationen, en mycket nöjd men trött Timo.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0