Timos Helsingfors-Stockholm.

 Varuhuset Sokos mitt i Helsingfors.
 
 
Hotell Vaakuna som jag bodde på.
 
 
 
 
Hotell Seurahuone som jag bodde på förra gången, det var släktträff och där Hannu och Marja-Leena bodde nu.
 
 
Järnvägsstationen i Helsingfors.
 
 
En söt liten tjej med sin egen väska på Hannus hotell.
 
 
Foajén på mitt  hotell.
 
 
 
Min bror Hannu väntar utanför Sanomatalo.
 
 
Marja-Leena och Hannu och jag väntar på Antti Ville, som skulle guida oss lite i Helsingfors.
 
 
Antti-Villes firmabil, han är anställd på Lidl i Finland.
 
 
Vart skall vi nu åka, undrar mamma Marja-Leena.
 
 
Hannu, Antti-Ville och Marja-Leena på Tali.
 
 
Marja-Leena och Hannu var vänliga och följde med mig till Stockholm.
 
 
 
Hannu och Marja-Leena "samtalar" med statyn av Nils Ferlin nära Klara kyrka.
 
 
Promenerande på Drottninggatan
 
 
En liten vilostund under ett träd vid Hötorget.
 
 
 
Det fanns massor av svamp till salu på Hötorget.
 
 
Nu är det Timos tur att också vila lite i solskenet.
 
 
Suzan har anslutit och undrar vad de vill se.
 
 
Det är skönt med en liten vilopaus, med god Hötorgsglass.
 
 
Här är plattan över den mördade Sveriges statsminister Olof Palme.
 
 
 
 Marja-Leena, Hannu och Suzan diskuterar dagens upplevelser.
 
 
 
Olof Palmes grav besöktes också.
 
 
 
Stolt Timo håller om Hannu och Marja-Leena på kyrkogården.
 
 
 
En trött Timo som kommit hem igen och Tees blev så jätteglad.  
 
 
Nästa dag for Timo och köpte en jättefin bukett till Gunilla, för att han hade lämnat henne ensam hemma. med en sjuk Tees.
 
 
 Varsågod Gunilla.
 
 
 
Tack så mycket.
 
 
Tyvärr hade Timo med sig flunsan från Helsingfors och vi har nu legat i över 2 veckor och Timo har det hemskt med sin astma. Här försöker han sitta ute ett tag i vårt uterum.
 

Christel kom ofta med färdig mat från sjukhuset.Hon och Erica tog ut Tees på promenad och en dag kom hon med en fin bukett gladiolus.
 
 
Här har de slagit ut i en fantastisk bukett.
 
 
Suzan skickade bilder från Svalbard, man ser snö på berget.
 
 
 
Här en glad Hanna framför en icke levande isbjörn.
 
 

Sådant här hundspann åkte de med alla fyra, Suzan, Sven, Hannah och lillebror Svante, som studerar på Svalbard.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0