Timos resa till släktträffen i Helsingfors.

Torsdagen den 7 september åkte Timo till släktträff i Helsingfors-Tallin. Här på stationen i Hässleholm.
 
 
 
Tees och jag körde till Åhusfältet där vi gick en runda och sedan kastade jag dummies, här letar Tees.
   
 
 
 Nu har hon hittat en och kommer med den.
 
 
Christel kom med mat till mig från sjukhuset, så jag behövde inte laga middag. På lördagen kom Christel och Erica och tog ut Tees på en 2 km runda. De var överraskade av att hon gick fort och var pigg. Den gamla Tees.
 
 
 
 
 En våt hund, för det hade regnat nästan hela tiden.
 
 
 Men det finns inget dåligt väder om man har bra kläder, säger Erica.
 
 
 
Men visst ser de våta ut och Tees tackade för en fin runda.
 
 
 
 Timo i Stockholm, där Sven mötte honom vid Centralen och de tog sig ut till Silja Lines terminal.
 
 
Väl framme i Helsingfors checkade han  in på hotellet och for sedan ut till Tali golfbana. 
 
 
 
En oansenlig liten skylt till banan.
 
 
Här hål nr 1.
 
 
 
Björkallen som höggs ner när vi bodde där och det planterades nya träd och som synes en fin allé igen.
 
 
 
Den stora maskinhallen.
 
 
Sett utifrån.
 
 
 
Caddymasterhuset.
 
 
 
 Hål 6, närmast tee-området.
 
 
 
Det stora trädet som bröts på hål 18.
 
 
 
Taket inne i klubbhuset. 
 
 
 
Vårt gamla hem som restaureras, men ser inte så roligt ut, vår veranda.
 
 
 
Framsidan och fönstren till Timos kontor bl. a.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Erica

Men mormor då! Det var ju 5 km! 😉

2017-09-16 @ 10:33:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0